Thursday, August 19, 2010

Ala... nak bobok..

J: Dengan sukacitanya diumumkan awak akan bercuti 2 minggu untuk hari raya ni. 1 minggu sebelum raya dan seminggu lagi selepas raya.

Murid-Murid: Yeay!!!~bersorak-sorai dengan gembiranya~


J: Buttttttt... You have to come to school this Saturday and next Saturday. Untuk ganti cuti yang korang 'yeay' kan itu!


Murid: Alaaaa... nak bobok la ticer. (sambil jebik muka tak puas hati..)


J: Habis... awak je nak bobok? Ticer tak payah bobok?


Murid: Jom kite bobok la ticer hari Sabtu ni.


J: NO! Sabtu ni ikut jadual hari Rabu. Sabtu depan ikut jadual hari Jumaat. 


Murid: alaa... Nak bobok jugak!

J: Dah. Siapkan latihan yang saya bagi tadi sebelum telinga awak saya pulas.


Murid: Ye la ticer.. (sambil tersengih-sengih)

Setiap Sabtu di bulan Ramadhan ni mesti ke sekolah menabur bakti. Semoga bakti yang ditaburkan diberkati setiap titis ilmu yang disampaikan. Amin...

***updated on 20.08.10***
Bobok means Tidurr....
(^_^')

2 comments:

  1. ehehe.. bobok tu tido lah...

    ptg-ptg ni kalau bobok best kan? hik..

    ReplyDelete

Nak cakap apa tadi? Sila..sila..

Teachers and their free time...

A teacher somewhere in your neighborhood tonight will be grading papers and preparing lessons to teach your children while you are watching television. In the minute it takes you to read this, teachers all over the world are using their "free time", and often investing their own money, for your child's literacy, prosperity, and future.

Total Pageviews

Please come again.. ^_^