Wednesday, February 29, 2012

Wordless Wednesday ~ Lobang hidungmu totap menjadi pojaan hatikuuu...

Published with Blogger-droid v2.0.4

Wordless Wednesday ~ nyams..

Published with Blogger-droid v2.0.4

Tuesday, February 28, 2012

Biskut Lutut Cicah Kopi


Sedap.

Tapi sesedap macam mana pun satu-satu makanan tu, kalau makan sorang tak pasal-pasal jadi tak sedap. 

J: dah lama tak makan bersuap.. 

Published with Blogger-droid v2.0.4

Monday, February 27, 2012

Ada rasa nak cepuk tak?

Published with Blogger-droid v2.0.4

Sunday, February 26, 2012

Sunday Bath

Sejak budak berdua tu punya hobi menternak kutu... Tiap-tiap minggu wajib mandi dengan machiko. Nampak tak ada makhluk kat bawah mata kanan Ian? Haa.... Berani dia munculkan diri? Dan dan tu jugak kutip dan tenyeh atas lantai! Hehe..


Published with Blogger-droid v2.0.4

Saturday, February 25, 2012

Stock Up

Dah lama janji nak jumpa Kak DC. Dari lepas Raya Cina lagi. Memandangkan sibuk kesana sini.... makanya perjumpaan dah tertangguh. Semalam tengok dalam tong blackwood tinggal setengah je. haihh... tak boleh jadi kena stock up ni. Elokla pun gaji dah masuk.. berdesup cari kedai Kak DC kat Batu Muda (berbekalkan alamat yang J tengok dari laman web DearCars Pet House

Alhamdulillah... tak susah nak cari pun. Tapi kalau orang yang tak biasa kat kawasan tu rasanya akan melilau jugak la. Nampak je PPR Batu Muda tu, lajak kedepan sikit, belok kanan. Jumpa simpang empat belok kanan lagi. Lepas tu terus je ikut jalan tu sampai jumpa sederet kedai sebelah kiri dan PPPR Batu Muda (bahagian belakang) sebelah kanan. Cari banner kaler kuning hitam putih ada nama DearCats Pet House atau nampak ada barang-barang kucing kat display kedai tu, tak salah dah.. InsyaAllah.. 

Balik je rumah... pegawai QC dan sedia untuk menjalankan tugas.


5 kg Blackwood & 4 kg wood pellet (ye ke nama ni?)


Seperti biasa.. budak gedik ni mula la keluar masuk beg plastik tu..


Thanks kak DC. Insyallah nanti saya datang lagi. 
^____^

Friday, February 24, 2012

Berebut Bantal Busuk


masa belajar kat U dulu selalu berebut dengan kawan-kawan bila diorang lepak kat bilik J untuk tengok movie.

Sekarang berebut dengan anak-anak bulus pulak.... 

Sabo je la...


hamboi..hamboi..



Syok je tido cium bantal busuk tu .. 
-_-''

Penat

Terribly tired today.

Dalam keadaan penat macam ni, buat J rindukan dia.
Dia yang akan dengar keluhan kepenatan, kerunsingan, kebingungan.. apa saja...
J ingat dah tak nak cerita pasal dia.
Tapi... kalau J simpan, rasa sedih tu bertakung kat mata.
Terasa sesak nafas dan ketat dalam dada.
Jadi J rasa this is the best place for me to spill it out.

Orang lain mungkin takkan faham. Orang lain mungkin tak ambil kisah. Orang lain itu mungkin hanya mahukan yang terbaik saja untuk J. Tapi orang lain tu tak pernah fikirkan apa yang J mahu apa yang J rasa.

Pendek kata hari ini adalah hari yang penat.
Penat dengan kerja.
Penat dengan tingkah-laku murid-murid.
Penat dengan menunggu sesuatu yang tak kunjung tiba.


J: I'm glad that I can live happy without you. But.. there are times that I still need you to be here with me... hmm...

Thursday, February 23, 2012

Waiting

I'm here rite now.


Waiting.


Waiting for someone..to have dinner together.


^_^


Published with Blogger-droid v2.0.4

Wednesday, February 22, 2012

Wordless Wednesday ~ eksesais sambil tido


Published with Blogger-droid v2.0.4

Tuesday, February 21, 2012

Birdwatching again

Excitedly viewing the birds flying in the sky at dusk just now.. ^_^


Published with Blogger-droid v2.0.4

Selasa Serabut

Bismillahirrahmanirrahim.. Sahaja aku menunaikan tanggungjawabku kerana Allah Ta'ala...aminn..


Published with Blogger-droid v2.0.4

Monday, February 20, 2012

Sweet Monday

A colleague baked this. Beautiful isn't it?


Yummeh!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Saturday, February 18, 2012

I sayang you..

Sayangla sangat kan?


Kejap je tu... Pastu jap lagi mula la kokak mengokak. Huhu..


Published with Blogger-droid v2.0.4

Thursday, February 16, 2012

Pantang Lepa..

J pergi solat kejap je.. My little helper ni dah tolong 'punah'kan kerja J.. Hadoii... Kan dah kena buat lain!!


@_@


Published with Blogger-droid v2.0.4

Tuesday, February 14, 2012

Penuh

Alamaks... Nampak sangat kegemukan Julie bila dia tidur dalan kotak limau ni. Ko ni Julie... Biarla mami sorang masuk kategori prakegemukan. Tak yah join jugakk...


T____T


Published with Blogger-droid v2.0.4

Tarik 2

Haih...


Tertarik lagi. Tak buleh la ticer nak bergaya baju elok-elok sikit.


Mujurla baju lama. Kalau baju baru, mau jugak nangis guling- guling kat situ jugak.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Monday, February 13, 2012

Lentok

Tak ku pedulik apa yang dibebelkan dalam tv tu...
Yang penting tidooo....

video

Saturday, February 11, 2012

Dear eyes..

It seemed that 2 mugs of kaw black coffee didn't help at all. Please stay awake. I got an exam paper to set up...

J: i'm really exhausted. I need sleep. Extra sleep.

Published with Blogger-droid v2.0.4

Friday, February 10, 2012

I forgot teacher.

It's a never ending task. I know.


When there's no exercise, no homework.. There'll be no revision.


When they didn't do it, I'll be so frustrated. Why? The usual lame excuses that will pop out from their mouth is, "Saya lupa teacher". Haven't they got their parents to remind or check on them?


The books lined up on my table are not complete. There must be a few missing from each class due to the forgetfullness of kids nowdays.


No matter what happens, exercises needed to be given, submission must be on time. No submission u better watchout!!!!!!!!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Thursday, February 9, 2012

Tergendala lagi

Takleh la nak buat keje dengan aman kat rumah...


Published with Blogger-droid v2.0.4

Strawberi coklat Cupcake

Baru je sebut-sebut semalam... Tiba-tiba kawan buat dan bagi satu.. Nyammsss...


Published with Blogger-droid v2.0.4

Wednesday, February 8, 2012

Wordless Wednesday ~ Minah rawk..

Published with Blogger-droid v2.0.4

Intai

J intai dari atas katil.


Dia intai dari bawah.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Monday, February 6, 2012

Cuti pergi New York.

Ehehe.. Berangan pergi New York la pulak. Takpela.. Tak dapat pergi New York sebenar, dapat pergi Hotel nama New York pun jadiklaa....


Ada sambungan lagi.. Nanti kendian sambung. Mak fenats yang hamat niehh...


Published with Blogger-droid v2.0.4

Friday, February 3, 2012

Dua Abam Kesayangan Saya..

Tami balik tampong lagiiii.....


J: kena balik jugak sebab jiran depan rumah buat kenduri.. Camne nak gi holiday camni. Belum pegi, duit dah abis... T.T


Published with Blogger-droid v2.0.4

Coklat Upin Ipin

Series sedap!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Kenapa Allah temukan kita dengan orang yang salah..





Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.


1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.


2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.


3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.


4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.


5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...


6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.


7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.


8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.


9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.


Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.


Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..


PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..

Thursday, February 2, 2012

Hatiku Tenggelam Dalam Lautan Kasihmu..


Nampak yummy kan? 

Memang yummy sangat! 

J: Baru dapat turun 2 kilo... kalau makan benda ni hari-hari, mau naik balik karang... aigoo...

Wednesday, February 1, 2012

Rasa itu datang lagi

Hmm.. Bila duduk sorang-sorang ni mula la fikiran merewang sana-sini. Rasa sedih pun menyelinap kembali dalam hati. Subhanallah...


Saya mahu kembali bersemangat menjalani kehidupan seharian. Saya tak mahu sedih lagi. Saya mahu kembali ceria dengan penuh perasaan cinta dalam hati...


Ya Allah, Aku telah sia-siakan rasa cinta yang pernah kau pinjamkan

untukku. Izinkanlah hati ini kembali penuh dengan rasa cinta yang diredhaiMu.


La ilaha illallah...


Published with Blogger-droid v2.0.4

Wordless Wednesday ~ Cuti Hari Wilayah..


Published with Blogger-droid v2.0.4

Wordless Wednesday ~ Bila J masak spaghetti

Teachers and their free time...

A teacher somewhere in your neighborhood tonight will be grading papers and preparing lessons to teach your children while you are watching television. In the minute it takes you to read this, teachers all over the world are using their "free time", and often investing their own money, for your child's literacy, prosperity, and future.

Total Pageviews

Please come again.. ^_^