Tuesday, May 31, 2011

Best ke?

Kalau anda memiliki gelas ini?

Sunday, May 29, 2011

Thank You Sayang

Why Thank you?

This is my helper. 
He had been a GREAT help while I opened my gifts one by one.

Alaaa..... boringlah. semuanya mami punya. Ian punye takde ke???

He helped me by shredding the wrapper to pieces.
haihhh...

Terima kasih ye, sayang kerana menambahsepahkan rumah ye?! 


Malam tu dia tak puas hati lagi.

The shredder machine back to work.


Saturday, May 28, 2011

I didn't ask for it.

...but they gave it to me.

All of these...


... were given to me in the morning of Teacher's Day celebration in my school.

It was unexpectedly surprising to receive these gifts... 

as... 

I've been too strict to them. 
Scolding & punishment is a routine for those who made mistakes repetitiously   
At some other times, I can be funny, caring and loving to wards them too. 

I didn't ask for it...
but 
Alhamdulillah, now i know hat they appreciated me despite all the mean things I've done to them. 
^_*




Thursday, May 26, 2011

Wednesday, May 25, 2011

Woozy Wednesday


Mami tengah menebuk lubang untuk tanda kertas jawapan murid-murid mami.
Kita kan pendengki. 
Pantang tengok mami buat keje sekolah dia. 
Kite tak kira... nak tido kat riba mami jugak!

~bangun wehh....berat!!!~

notakaki: 
1. mami masih down and depressed..
2. orang tu nampaknya dah siaga lupakan mami dan meneruskan kehidupannya yang tampak indah dan penuh warna warni... mami kata, takpela. Semoga dia terus bahagia dengan kehidupan dia. 

Monday, May 23, 2011

PKSR 1 dah mula.. Jadi saya sibuk

Di satu petang yang sejuk....

Alhamdulillah.... dalam kepanasan yang dikhabarkan berita dan tiba-tiba juga jerebu melanda Malaysia... tiba-tiba Allah turunkan hujan membasahi bumi mengurniakan kesejukan dan membawa debu-debu jerebu turun bersama setiap titisannya.

Sampai je rumah, terus J menjenguk hammies.
Wah..wah..wah... sedapnye lena...

kan?

Macam biasa... budak bertuah ni mesti nak menyibuk. 
haa... ni baru sebahagian je rupa dia.





Nak tengok sebahagian lagi?



*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*



Kemain lebar lagi montot awak ye?

Sunday, May 22, 2011

You're like a cup of coffee and a piece of chocolate to me..

Untitled by Little Nora
Untitled, a photo by Little Nora on Flickr.
I'm addicted to you. I can't get enough of you..

Aaron Aziz & Son Tweeting!

I log on to FB this morning and saw this!

klik for a larger image

sweet...! 

Nak tweet dengan Mak Iti jugak lah!

eh...

J mana ada akaun twitter?!?!

alaaaa.... malasnye nak daftar. 



Careless Whisper by Seether

I love George Michael's version. 
Tapi... yang ni pun layan gak ah! 


Careless Whisper by Seether

I feel so unsure
As I take your hand and lead you to the dance floor
As the music dies, something in your eyes
Calls to mind a silver screen and all those sad goodbyes

I'm never gonna dance again
Cause guilty feet have got no rhythm
Though it's easy to pretend
I know you're not a fool

I should have known better than to cheat a friend
And waste the chance that I'd been given
So I'm never gonna dance again
The way I danced with you

Time can never mend
The careless whispers of a good friend
To the heart and mind
Ignorance is kind
And there's no comfort in the truth
Pain is all you'll find

I'm never gonna dance again
Cause guilty feet have got no rhythm
Though it's easy to pretend
I know you're not a fool

I should have known better than to cheat a friend
And waste the chance that I'd been given
So I'm never gonna dance again
The way I danced with you

Tonight the music seems so loud
I wish that we could lose the crowd
Maybe it's better this way
We'd hurt each other with the things we want to say

We could have been so good together
We could have lived this dance forever
But now who's gonna dance with me?
Please stay

I'm never gonna dance again
Cause guilty feet have got no rhythm
Though it's easy to pretend
I know you're not a fool

I should have known better than to cheat a friend
And waste the chance that I'd been given
So I'm never gonna dance again
The way I danced with you

Friday, May 20, 2011

Bila besar nanti saya berangan.... mm...

..mm...

emmm....

uumm.....

nak jadik model tilam

kingkoyel ke.. ?

dunloppilo ke.. ?

sailen nait ke.. ?

bono ke.. ?

ke..?

ke..?

amacam?



boleh tak?

ada gaya tak?

eh... dia tengok kita..

eh dia jeling mata..
eh dia cari kita...
singgah baca blog kita.
^_^


Terus teringat kat lagu ni.. pasai pa ntah la.. hehe..

Saya mimpi dia...

Saya kerap mimpi dia sejak akhir-akhir ini. 

Dia yang pernah menyuarakan hasrat supaya saya ada bersamanya ditempat yang indah ini... 


Yang terbaru amat mengharukan...
Bersungguh-sungguh dia mempertahankan saya, memujuk saya dan bersedia menerima saya seadanya.. Atas sebab situasi apa dan bagaimana saya tidak pasti. 

Yang saya ingat saya pun bersungguh-sungguh menangis dalam pelukan dia. (dasar cengeng... gitulah... hehehe..) Dan akibatnya, mata bengkak dipagi hari bersama sisa air mata yang kering dihujung mata akibat tangisan dalam mimpi itu.

Fuhhh... hebat betul kesan yang dia tinggalkan dalam kehidupan saya. Sehingga termimpi-mimpi... Ia membuatkan saya terfikir panjang, apakah signifikan dia dalam hidup saya, sampai dalam minda separuh sedar (mimpi) saya terlalu lega dan terharu apabila dia berbuat begitu kepada saya? Begitu pentingkah kehadiran dia dalam hidup saya sampai saya terpujuk dan terharu sehingga begitu sekali?

Tiada kesimpulan yang saya dapat fikirkan kecuali kerana dia yang selalu menggembirakan hati ini dikala hati ini berduka dan dia juga selalu mengembalikan kaki ini jejak ke tanah tiapkali mula terawang-awang kehilangan arah tuju. 

Doa saya agar dia sentiasa berada dalam lindungan Allah dan mendapat restuNya untuk bertemu dengan apa yang dihajatinya.. Aminnn...






notakaki: Semenjak ketiadaan saya di lamansosial, hanya dia yang perasan. Hanya dia yang mencari saya... bertanyakan khabar... hmmm.... alhamdulillah... sekurang-kurangnya masih ada yang mengambil berat...adakah saya juga punya signifikan dalam hidupnya?

Wednesday, May 18, 2011

Nora Elena

Sangat KETAGIH dengan drama bersiri ini sekarang. 
Belum pernah miss lagi. ^_^
Kalau belum pernah tengok, cuba tonton di tonton


NORA ELENA
TV3
7.00 petang

credit:  Pelakon utama - Siti Saleha & Aaron Aziz


notakaki: suka tengok lakonan Aaron Aziz...dia sangat WOW!  aaron aziz la pulak?! hhikhik... 

Kehilangan yang tidak dicari

Genap seminggu J 'deactivate'kan diri dari laman sosial itu. 
kerana....
membawa hati 
dengan harapan..
akan ada yang memujuk.

Tapi...
kehilangan J terus dapat dikesan oleh Tedi sahaja...
sungguh.. 
J tidak sangka.
Yang ditunggu orang lain
Yang tiba tetap bukan dia

credit... now not anymore.


aahhhh... 
tebukti sudah saya  bukan lagi prioriti dalam hidupnya lagi.  
terbukti jua..setiap kata-kata hanya mainan di bibir manisnya sahaja
segala-galanya telah hilang dan lenyap dari hati
lenyap bersama semalam yang telah berlalu.
ntah-ntah tak perasan pun kehilangan J
eh... amik kisah ke lagi dia kalau J takde?

terima kasih laa....



Tuesday, May 17, 2011

Aksi Julian dengan Bola Apollo

Di atas permintaan Kak Kim. ^_^ melalui entri Julian's Toys Pt 3



Pertama-tamanya... harusla mami dia menikmati wafer tu dulu kan? 
hehehe... 
(masa ni dia dah datang dekat sebenarnya)




Dah habis makan, J gumpalkan.




dan.... 



taraaaaaaa....



Monday, May 16, 2011

Selamat Hari Guru!

Kerja sebagai GURU ni GLAMOUR dan POPULAR. Sampai keluar front page tuu.... 


Bila tiba musim peperiksaan....


Banyak kertas yang perlu ditanda.


Syukur meniti dibibir bagi yang mencapai kejayaan... walau hanya sedikit.


Kasar tangannya bagi mereka yang masih menggunakan kapur di sekolah masing-masing.


Meja yang kini tiada lagi kemas sebegini rupa. Penuh dengan pelbagai buku murid, kertas ujian dan buku rujukan.


Membawa murid-murid ke kursus motivasi dan teknik menjawab soalan peperiksaan tanpa berkira.


Perlu tahu pelbagai subjek...bukan setakat yang hakiki. Sesekali, diperlukan untuk mengajar anak murid bertilawah.


Menganjurkan pelbagai program demi menambah kepelbagaian aktiviti murid selain menarik minat dan menambah pengetahuan mereka.


Tetap hadir bekerja setiap Sabtu yang cutinya diganti. Walaupun yang hadir hanya beberapa kerat.


Mengiringi murid-murid prasekolah walaupun tidak pernah mengajar mereka.


Melakukan tugas-tugas sebagai guru kelas sekiranya diberi tanggungjawab itu.


Pendek kata... seorang cikgu perlu tahu bidang yang pelbagai. 
Bukan hanya sekadar mengajar dan menanda buku. 
Pengorbanan yang perlu selalu dilakukan setiap masa dalam sedar dan juga tidak.


Diam tak diam... tak sangka......


SELAMAT HARI GURU
(^_^)
 untuk diri saya sendiri dan semua guru tak kira mengajar matapelajaran atau bidang apa sekali pun. 


Notakaki: Kalau dan namanya MENGAJAR... hatta mengajar memandu, buat cupcake, buat kraftangan.. termasuk SEMUA IBU dan BAPA... kita semua adalah GURU! 

Sunday, May 15, 2011

Tiru Macam Saya

Pandanglaaaahhhhh....

Lihatlaaaahhhh....

Pinggang ku yang rampingggg... 

dan dadaku yang bidanggg....

Tiruuuuu macam sayaaaaaa!















EH.... kejap!!!!



(-_-'')

haaaa.. ye lah sangat tu... 


Friday, May 13, 2011

Fridge Magnet made from Plaster of Paris

For the past few days, my night activities were filled with this...


As usual... my baby would always love to lend his hand paw... Watching intently while I do my work. 
But obviously his original intention was to play with the BRUSHES. 
Every time he made a move to touch those brushes, I'll shrieked out loud and eventually he'll stopped and continue waiting and hoping that I'll give him the brushes.
haha... not a fat chance!!!

Keypohchi!!




It's a fund raising project for the English Language Panel in my school. Those are fridge magnets made from Plaster of Paris. Well... Most of it were done by my colleague and I'm doing a little touch ups and finishing the last few. We'll be selling for the upcoming Teacher's Day in my school ONLY!.

SAYA TAK AMBIL ORDER YE?

^_^

Tuesday, May 10, 2011

Tasty Tuesday.

I had these in Ramadhan last year. 

Wow... I had been keeping this picture for months already!!!


The dishes were ayam percik, Ikan goreng sambal hijau, sotong masak kunyit, kari udang, ulam-ulaman and sambal belacan. Did I ate these all by myself? haha.. of course not. Someone accompanied me then. The food was tasty and delicious. 

You can find these in Restoran Baloh, located in Damansara Perdana. They serve Kelantanese dishes and this is the adress:

G-12, Jln Pju 8/3,
Bandar Damansara Perdana,
47820 Petaling Jaya,
Selangor

Monday, May 9, 2011

Julian's Toys Pt 3



wah.... dah sampai part 3 yek??? 

Boleh tengok yang lama kat sini eh..


Banyak bebeno mainan si Julian tu kan? Haruslah banyakkkkkk...... kadang-kadang bila dah kemas masuk dalam kotak dia, dia boleh keluarkan dan tinggal bersepah lepas main! Adoila.. Kadang-kadang tak kuasa nak kemas. Biar je mainan dia kat situ. Kejap-kejap lagi mesti dia main balik. huhu...
 (mami...cakap je la malas mengemasssss....)

Hehehe... meh kita tengok ape lagi si Ian ni suka main.

GULI.


Kalau dia dapat guli, kata orang Perak, habih hati le bebeno. Kedepan kebelakang... keluar masuk  bilik seronok  sangat mengejar guli tu. Guli tu pulak laju je bergolek kan? Makin galak la dia mengejarnya. Kisahnya, dia yang discover sendiri guli ni. J letak kat rak buku. Julian sibudak bertuah ni boleh punggah rak buku semata-mata nak dapatkan guli sebijik ni!!! -__-'' 

Ok Next!

PEN BULU.


Seperti yang korang sedia nampak kat gambar tu.. pen ni pen berbulu yang dihadiahkan oleh anak murid semasa Hari Guru tahun lepas. Pantang je nampak J menulis dengan pen ni.. dia nampak je bulu-bulu kat pen tu bergoyang-goyang macam melambai-lambai kat dia je... dia pun mula la nak enterprem. haisshh... Sudahnya, dah memang jadi mainan dia permanently.   


PEMBALUT WAFER APOLLO COKLAT


 Pernah makan tak wafer Apollo yang harga dia dalam RM1 lebih je tu???  
Macam yang kat bawah ni. Tapi J suka makan yang sebelah kiri tu. 

credit to BMCTrade

Lepas makan, J akan gumpalkan pembalut wafer tu pastu baling kat Ian. Confirm dia akan kejar punya. Ni pun sama kes macam guli tu. Kejar punya kejar, kadang masuk celah cage la.. masuk bawah peti ais la... masuk bawah pintu bilik air pun selalu. Memang favourite la ni. 

ROTAN + TALI


Yang ni J invent sendiri. senang je DIY. Rotan yang memang ada kat rumah ni, J ikat tali kat hujung yang ada simpulan rotan. Jadinya...J akan pegang rotan dan gunakan tali yang tergantung tu untuk main dengan dia. So... tak payah beli batang yang ada bulu ayam kat hujung tu. Julian's fine with this one. Once dia dapat gigit tali tu, dia akan bawak lari terus dengan rotan tu sekali. Kadang-kadang J pun berkejar dengan dia dalam rumah nak bagi dia tangkap tali tu. ^_^. Mengah dan berpeluh jugak dibuatnya! 

eh... ada lagi... nanti... tunggu part 4 pulak. 
^_^

Sunday, May 8, 2011

Happy Mother's Day!!!



Buat Mak Iti yang disayangi...
Tak lupa jugak Makcik Keypoh saya di Kuwait yang suka baca blog saya yang tak seberapa ni..


Happy Mother's Day to you!


Tak lupa juga to all mother's out there.
termasuk mama-mama kepada anak-anak buluss.... ^_^

Thursday, May 5, 2011

Tiring Thursday


Penyebuk terulung. 


Wednesday, May 4, 2011

Wordless Wednesday

Mami kata.... dia kan...

zzzzzzz......

Tak sihat.

Letih.

Bosan.


Jadual anjal kat skul dah mula. Bertambahlah lagi masa dalam jadual.


Yang paling tak best sekali, mami kata... 

Kecik hati dengan Abah, kawan mami.


Sekian, terima kasih. 

Sunday, May 1, 2011

Selamat Hari Pekerja!


Julian: Sempena Birthday kite yang PERTAMA, hari Isnin pun cuti... mami bawak kite balik kampung jumpa atuk dan  opah!!! Selamat bercuti dan menyambut hari pekerja semua!

Teachers and their free time...

A teacher somewhere in your neighborhood tonight will be grading papers and preparing lessons to teach your children while you are watching television. In the minute it takes you to read this, teachers all over the world are using their "free time", and often investing their own money, for your child's literacy, prosperity, and future.

Total Pageviews

Please come again.. ^_^