Thursday, September 16, 2010

Yey! Yeay! Dapat main bunga api!!!

Setelah bertahun-tahun hanya menonton anak-anak jiran dan anak-anak buah yang main bunga api... tahun ni tiba-tiba bernafsu pulak nak beli dan main bunga api! hehe..

Motif?

Memang buang tebiat..

Tapi dah alang-alang beli tu, main sekali lah dengan anak-anak buah kan? Riuh rendah mulut ni pok pek pok pek suruh anak-anak buah main leklok.. takut tercucuh diri masing-masing la.. ape lagi kan? (^_^) Kanak-kanak.. ape sangatlah yang mereka kisah. Yang mereka tau..keseronokan dapat main bunga api. Gembiranya tak terkira, bila maksu dia kata "jom kita main bunga api".  

Ambil sebatang bunga api dan cucuh hujung bunga api tu ke api, terbakar... ketawa terjerit-jerit.

Bila dah habis, padam... diam.  Keletah mereka sungguh menghiburkan.

Tapi bila dimenungkan... rupanya banyak sinonimnya dengan kehidupan yang sedang dialami sekarang.


Keseronokkan yang dialami, sementara cuma. Tatkala semarak percikan api tiba  dipenghujungnya, ia membuat hati menjadi walang. Namun, tetap ditunggu sehingga bara itu padam. Perlahan-lahan... ia bertukar warna... merah...kuning.. malap... dan akhirnya padam. Namun.. mata ini masih tertancap disitu... masih menanti apa yang bakal berlaku seterusnya... diam.

2 comments:

  1. ye yer..setuju dgn kata2 saudari ituh, eh! kata ke madah ekk ke puisi heee.....

    ReplyDelete
  2. tak tau la madah ke..puisi ke.. Kata hati agaknya. Rasa sangat sedih sekarang. :(

    ReplyDelete

Nak cakap apa tadi? Sila..sila..

Teachers and their free time...

A teacher somewhere in your neighborhood tonight will be grading papers and preparing lessons to teach your children while you are watching television. In the minute it takes you to read this, teachers all over the world are using their "free time", and often investing their own money, for your child's literacy, prosperity, and future.

Total Pageviews

Please come again.. ^_^