Friday, October 22, 2010

Simpan Mummy


Mummy Mija... Hamster induk gegirl pertama yang J bela bersama-sama pasangannya Daddy Jimi, buat pertama kalinya pada 2009. Sihat, comel, gebu dan manja yang amat. ^_^ Sepanjang hayat dia bersama J, dah 3 kali dia beranak.

Batch Pertama (6 ekor): Oggy, Gomok, Bun & Chaca. Kechik dan Kenit, mati diusia sebulan lebih.

Batch Kedua (7ekor): 2 ekor jual kat kawan. yang lain jual kat petshop.

Batch Ketiga (8 ekor): Semua jual.

Awal bulan Oktober Mija sakit. J bawa pergi klinik. Tapi mungkin masa dia dah sampai. Akhirnya dia pergi juga. Takpe lah. Biar lah dia pergi dari dia terseksa menanggung sakit..kata Amie. mmm.. ye la.. kena la redha.. InsyaAllah...
Last picture taken in the afternoon, before she died.
 J main-main dengan dia tengah hari tu. J bawa dia masuk bilik baring sebelah J sementara J main Farmville. Tiba-tiba, terdengar bunyi macam orang sesak nafas. Ahh.... sudah! Tak lama lepas tu.. terus dia diam. Tiada gerakan kembung kempis perut dia yang menandakan dia masih bernafas.



 J tak tunggu lama. Petang tu jugak J turun ke bawah. Simpan Mija berdekatan dengan tempat parking cik ViSaye.

 Harap-harapnya, J dah jaga dia dengan baik selama hayatnya....


notakaki: 
1. Dek kerana berlakunya perpisahan yang berturut-turut di bulan September dan Oktober, dek kerana berkabung dan membekukan diri kepada dunia, maka pelbagai entri juga telah dihentikan..termasuk entri ini.
2. Sayang... genap sebulan kita terpisah kan? eh... sayang?

4 comments:

  1. mmg sedih kan..inilah yg terpaksa kita lalui kalau ada haiwan peliharaan kita hanya boleh membuat yg terbaik utk mereka tp semuanya telah ditentukan oleh-Nya, oleh itu kena redha...sabar yer Ms J

    ReplyDelete
  2. Ye.. sabar dah jadi rakan yang tersangat akrab selama ini.

    ReplyDelete

Nak cakap apa tadi? Sila..sila..

Teachers and their free time...

A teacher somewhere in your neighborhood tonight will be grading papers and preparing lessons to teach your children while you are watching television. In the minute it takes you to read this, teachers all over the world are using their "free time", and often investing their own money, for your child's literacy, prosperity, and future.

Total Pageviews

Please come again.. ^_^