Monday, July 20, 2009

Elephant Village's Durian

O kome.. deghoyan dah berbunge
Maghi kite pinang anak dare...

Lepas hantar Atikah back to her hostel kat MRSM Pasir Salak, J ajak mama singgah beli durian. mama kata durian yang jual kat satu gerai tu sedap. Durian kampung. RM25 untuk 4 biji. Sepanjang jalan sebelum sampai rumah. Every 10 minutes, mama or J akan buka tingkap... huhhuhu.. lemas dengan bau durian. Campur pulak dengan bau cempedak..lagik lah!


Sampai rumah je, buka satu biji... Isinya kuning susu. Tak teringat nak amik gambar. Terus bedal masuk mulut..... J bukannya gila durian. Tapi boleh la makan sekali sekala.

Ma cerita dulu masa kecik J sampai muntah bila suruh makan durian. Nak tau ape ma J buat? Dia mandikan J dengan air yang direndam dengan kulit durian.... lepas tu, terus tak muntah muntah bila makan durian... Tak pastilah petua tu betul ke tidak. Tapi memang semalam J makan 8 dari 12 ulas yg ada dalam durian tu.. hehe.. balik hari ni nak hadap lagi!!!

1 comment:

  1. Suka cempedak goreng dan suka tempoyak jugak. :-D

    ReplyDelete

Nak cakap apa tadi? Sila..sila..

Teachers and their free time...

A teacher somewhere in your neighborhood tonight will be grading papers and preparing lessons to teach your children while you are watching television. In the minute it takes you to read this, teachers all over the world are using their "free time", and often investing their own money, for your child's literacy, prosperity, and future.

Total Pageviews

Please come again.. ^_^