Thursday, December 30, 2010

Keracunan Serangga

Tadi bawak Ian cucuk vaksin kedua. Alang-alang, bagi ubat cacing dan ubat kutu. (adehh... terbang $$$) J bagi tau kat Ryzal, (org yg menguruskan Kucing Ikhlas) baru-baru ni Ian sakit. a'ah yek? J tak buat entri pun pasal Ian sakit. Teruk jugak dia melepek. J bawak pergi klinik. 

Masa ni memang lembik dia melepek kat kaki bear tu.
Doktor siap amik sampel darah. Doktor kata sel darah putih dia tinggi sangat daripada sel darah merah. 4 jenis ubat yang doktor bagi. Pagi petang kena suap dia makan ubat. Nasib baik la tak susah sangat nak bagi dia makan ubat. Mula-mula je dia luah balik... Lepas tu ok je. Doktor ajar kepalkan dengan wet food. tolak masuk tekak. Dia pun telan ubat dengan jayanya! Good Boy!

Dia sekarang suka menempek nak tido dekat-dekat
J cakap mungkin dia sakit sebab main dan gigit lipas dan tangkap lalat. Ryzal kata Ian kena 'Insect Poisening'. Dan... mujur Ian tak mati, kata dia lagi. Ryzallah yang cakap, kalau kena insect poisening, biasanya boleh buat kucing mati. Nasib baik sayang bucuk J ni kuat! TAPI... ada tapi jugak ni. Sekali dah terkena, dia akan selalu bersin dan cepat penat. Penyakit tu memberi kesan kepada paru-paru kucing. Oooo... patutlah kadang-kadang nampak Ian bersin. J tak buat research lagi pasal benda ni. Mungkin DC tau kot?

Ian lahir pada 29.4.2010.
(note to  myself jugak nieh.. heh)

3 kilo dah???? aiyohh...
Di hari dia genap berusia 8 bulan, berat pun dah jadi 3 kilo! (patutlah bewattt!)
 
 
Makin manja.. Suka tido celah ketiak mami dia sekarang ni!
 notakaki: emmm.... eemmm..... saya bingung sebenarnya. Masih lagi berpura-pura bahagia.

2 comments:

  1. Ian dah semakin demok hehe..

    inject vaksin tu dia demam tak?

    ReplyDelete
  2. memang demok!! Demam tu tak.. tapi esoknya, macam mabuk jer. :)

    ReplyDelete

Nak cakap apa tadi? Sila..sila..

Teachers and their free time...

A teacher somewhere in your neighborhood tonight will be grading papers and preparing lessons to teach your children while you are watching television. In the minute it takes you to read this, teachers all over the world are using their "free time", and often investing their own money, for your child's literacy, prosperity, and future.

Total Pageviews

Please come again.. ^_^