Friday, December 2, 2011

Kek Batik Manis Melecaih..

J ni tak le pandai mana dalam bidang masak memasak ni. Dah lama teringin nak buat kek batik. Yep... J berjaya menghasilkan satu KEK BATIK yang manis melecaih.. hihi...

Yang kat bawah ni tester. Sebab tu buh dalam mug.
^_^


Kali kedua, buat betul-betul dalam loyang. Kasi taburrrr badam sikit.. 
J guna Biskut marie kopi dan yang biasa. Sebab tu ada nampak lapisan yang gelap sikit tu.


Licinn.... 
Alhamdulillah...


J guna resipi dari sini. Itu pun J tak guna susu pekat yang banyak. Tak ikut sukatan yang dia beri pun. Konon nak elak manis. Tapi manis lah jugak. mm... Mak Iti cadangkan lain kali kalau nak buat, cuba guna biskut kering @ cream cracker @ biskut mayat untuk mengurangkan tahap kemanisan kek batik tu.. mm.. nantilah kalau rajin. hihi...

No comments:

Post a Comment

Nak cakap apa tadi? Sila..sila..

Teachers and their free time...

A teacher somewhere in your neighborhood tonight will be grading papers and preparing lessons to teach your children while you are watching television. In the minute it takes you to read this, teachers all over the world are using their "free time", and often investing their own money, for your child's literacy, prosperity, and future.

Total Pageviews

Please come again.. ^_^