Monday, July 9, 2012

5 hari bising 2 hari senyap

Nak mengharungi 2 hari tu lah kadangkala merungsingkan fikiran. Padahal 5 hari tu dah memang penuh jadual. Pagi sampai ke malam. Tapi yang 2 hari tu la yang kadang kala buat senak perut nak lalui sendirian. Padahalnya bukan takde kerja kemas mengemas rumah yang boleh dibuat...

Sibuk nak keluar jugak... Tengok orang. Tengok barang. Buang masa. Buang duit. Haihh..

Sudahnya apa pun tak kemas. Cukup time. Tido. Esok sambung balik 5 hari yang penuh dengan hiruk pikuk di gegendang telinga. Biarpun penat. Biarpun rumah tetap berselerak..dengan kehadiran bunyi hiruk pikuk itu sunyi dan sepi tak sempat memesongkan minda dan hati ini teringatkan kisah sedih. :(

Ohoiiii sunyi dan sepi... Silalah keluar dari hati dan perasaan ini.

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

Post a Comment

Nak cakap apa tadi? Sila..sila..

Teachers and their free time...

A teacher somewhere in your neighborhood tonight will be grading papers and preparing lessons to teach your children while you are watching television. In the minute it takes you to read this, teachers all over the world are using their "free time", and often investing their own money, for your child's literacy, prosperity, and future.

Total Pageviews

Please come again.. ^_^