Sunday, July 25, 2010

Mantra | Despicable Me | Inception

I've watched these movies recently. It felt like a payback after such a while I haven't watched any and missed so many.. :( Nak buat macam mana kan.. masa tak mengizinkan..  However I managed to do one of my fav activity.. yeay!

As usual, this is not a review. Hanya sekadar pendapat dari seorang penonton yang hobinya gemar menonton wayang.. (boleh?) ~sambil tersengih~

 piccies credit to google
(gambar dipilih ikut suka hati..harap maklum)

Menonton cerita ini, tanpa sebarang klu. eh... ada.. sebelum menonton terdengar promosi di Suria FM. Mr David Teo, kalau mempromosi.. tau-tau jela mestila kena bunyi gempak habis. Kalau tak gempak tak lakulah citer tu kan? Cerita ini mengetengahkan kesan pengamalam ilmu hitam dalam kehidupan.. Takdelah seram mana. Cuma tidak sangka ada adegan 18sx dalam ini gambar. ish..ish... ingatkan camera trick, rupanya-rupanya memang betul Zul tiada pakaiannya. Aduh... Secara keseluruhan, agak menghiburkan disesetengah bahagian dan J bagi 2 bintang aje lah..



 Despicable Me. Takmo cakap banyak-banyak. Lawak, tapi agak perlahan ditengah-tengah plot. Sekurang-kurangnya, dari terus tidak disukai akhirnya Gru menjadi seorang yang penyayang. Budak dua ekor dalam gambar kat atas tu adalah pekerja  Gru dan mereka sangat kelakar ye.. J bagi 3 setengah bintang!



Inception. Cerita yang paling berat (sebab tu letak bawah sekali..hehehe). Agak pening menonton ini filem. Mimpi didalam mimpi didalam mimpi yang lain pula. Menonton filem ini memerlukan pemikiran yang kritis. Kalau terlepas satu plot, memang tak faham. Disebabkan hero filem ni Encik Leo, jadi J pilih gambar ini. Pendek kata, lepas menonton filem ni, rasa penat. Penat otak nak cerna kefahaman yang macam tak berapa nak faham pada awalnya. (heh... kan dah keluar bahasa skema) Tahniah la kepada penulis skrip yang sangat penuh dengan komplikasi itu. 4 bintang J beri untuk filem ini.

notakaki:  Next movie... The Sorcerer's Apprentice. Ade sesape nak join?

No comments:

Post a Comment

Nak cakap apa tadi? Sila..sila..

Teachers and their free time...

A teacher somewhere in your neighborhood tonight will be grading papers and preparing lessons to teach your children while you are watching television. In the minute it takes you to read this, teachers all over the world are using their "free time", and often investing their own money, for your child's literacy, prosperity, and future.

Total Pageviews

Please come again.. ^_^