Friday, May 8, 2009

Bucuknyer rasa...

J akan jadik bucuk bila menjelang petang.. huhuhu.. memandangkan cuaca sekarang panas. Tambahan pulan kelas yang J ajar tingkat 3, dan bilik guru di tingkat 1, membuatkan J terpaksa naik turun tangga lebih dari 4 kali kalau J kena masuk semua 4 kelas yang J ajar. huk alohla...

J tau tempat kerja korang ade aircond.. sangatlah selesa. Kalau perlu bergerak pun tentunya minima. Ni belum lagi berkejar dengan budak. Pusing dekat sepuluh round dalam kelas semasa mengajar. (I have this habit to go round and round the class while teaching, reading to the kids and observing them). Mana tak berpeluh 'keti'.. belum pukul 10 dah basah baju dengan peluh...

My other option is to change my attire after the school is over. The problem is.. I've added more dirty clothes to cuci... uwwaaa...

Semalam pagi lif rosak. adeh.. dah la berkebaya cantek bagai. Sekali lif rosak daaa.... menapak la j turun tangga dari tingkat sepuluh ke bawah... Masa ni baru la nyesal duk tinggi-tinggi. Dulu masa nak pilih rumah, ingatkan duk tinggi tak nak bising. Tapi bising jugak. Kalau Sabtu atau Ahad, neighbour bawah rumah belasah karaoke macam nak retak lantai rumah J... sadis tul.. rasa macam nak pindah pun ada. Tapi mana nak jumpa rumah sewa murah macam J sewa sekarang.. tak jumpa punya lah... Berapa J sewa? Rm350 jer... Apt kos rendah, 3 bilik, 1 toilet, 1 shower... murah tak?

No comments:

Post a Comment

Nak cakap apa tadi? Sila..sila..

Teachers and their free time...

A teacher somewhere in your neighborhood tonight will be grading papers and preparing lessons to teach your children while you are watching television. In the minute it takes you to read this, teachers all over the world are using their "free time", and often investing their own money, for your child's literacy, prosperity, and future.

Total Pageviews

Please come again.. ^_^