Sunday, November 30, 2008

Cuti sekolah di Kuwait!


I'm currently in Kuwait for 2 weeks already. My mum and I followed my aunt, Achik and her family for the school holiday as his hubby is working here in Kuwait. My Father? Tinggal.. sebab dia kerja.. I'll be here for another 3 more weeks and will be heading home on the 2oth of December. Yeah.. I'm spending a whole month with a few extra days here in Kuwait. Mesti korang terpikir apala yang dia buat kat sana sampai satu bulan? I did too, months before I came here. Ape bendala nak buat kat sini? Nak shopping pun.. I don't think so. Sebabnya matawang kat sini sangatlah tinggi nilainya kalau dibandingkan dengan Malaysia. 1 Kuwait Dinar = RM13.++. So... datang Kuwait nih memangnya betul-betul BEREHAT. Even masak-memasak pun mostly were done by both of my Ma & Achik.. (malasnye hehe...). It was my first experience travel in an airplane... orang kata seronok. Dan inilah kali pertama aku travel luar dari Malaysia. Sebelum nih asyik cuti-cuti Malaysia ajer... ;)
Seronok ke? Excited ada kot... and I requested to be seated next to the window. dapat tepi enjin la pulak... berdengung la jugak telinga ni.
Dari Malaysia, merentasi Laut Selat Melaka, Laut Hindi dan Laut Arab.

Betapa lajunya, tingginya, sejuknya...


Dan akhirnya singgah di Bahrain dulu. Transit 8 jam sebelum ke Kuwait.
2 orang ibu sedang buka bekal. Nasi Lemak, made in Malaysia. :)After that, I didn't take any pictures. Bertolak dari Malaysia 10.40 pagi dan sampai di Kuwait jam 2.30 pagi waktu Malaysia. 17 jam perjalanan buatkan kami masing-masing gelong bila jejak ke salah satu bumi Arab ni. Waktu kat sini lewat 5 jam dari Malaysia, jadinya waktu kami sampai tu baru 9.30 malam. Dalam gelong-gelong tu pun masih sempat lagi suap semulut dua, Beriyani Arab... yummy..! Dah alas perut sikit, mata pun apa lagi...tidur dulu lah nampaknya.

No comments:

Post a Comment

Nak cakap apa tadi? Sila..sila..

Teachers and their free time...

A teacher somewhere in your neighborhood tonight will be grading papers and preparing lessons to teach your children while you are watching television. In the minute it takes you to read this, teachers all over the world are using their "free time", and often investing their own money, for your child's literacy, prosperity, and future.

Total Pageviews

Please come again.. ^_^