Monday, June 1, 2009

Nafas Berbau...

Ini entri lama... Bulan 5 punya kot.. Lupa nak sambung edit...
I was busy for the last week of the first semester. A few of my friends and I involved to be the documentation committee for Program Nafas Segar Peringkat Kebangsaan. It was held at Putra Hotel from 25th to 28th of May 2009.

Hari pertama kami pergi ke Auditorium DBKL. Ada show, ceramah and pameran pasal bahaya rokok & dadah. Sepanjang perjalanan dari hotel ke Audi DBKL kami di escort oleh polis & penguatkuasa DBKL.
Rasa macam VVIP pun ada.. habis semua kenderaan lain ke tepi...


Kena tahan pulak tu nak bagi laluan kepada 10 bas yang nak lalu. Para peserta datang dari seluruh Malaysia. Termasuk Sabah & Sarawak. Campur sekali guru fasilitator, abang kakak fasilitator dari sekolah menengah. Tu yang jadi 10 buah bas..




Dah abis acara kat situ. Semua duduk kat luar tunggu bas datang..


Destinasi seterusnya ke Muzium Polis. First time jugak J pergi situ. Menarik juga kalau buat rombongan sekolah. Muzium ni terletak di dalam kawasan Tmn Tasik Perdana, Tmn Burung, Muzium Kesenian Islam dan macam-macam lagi ade dalam tu..


Cik Kuntum pun ada sekali.. Abang kakak polis tu buat senamrobik dengan budak-budak tu..


Second day. Trip to KLCC. Lawatan ke Skybridge & Petrosains. Tinggi gile Skybridge tu rupenyer.. Cantik juga pemandangan dari atas tu..


Budak : Cikgu, jom la naik. Best ni!
J : Boleh je cikgu naik? Muat ke?
Budak : Boleh cikgu.. nanti saya tanya abang yang jaga kat atas tu yer?
Cikgu jom naik, cikgu!
J pun amik guni selai, sarung dan slide down... pening lalat jap. Tapi memang best! hehehe

My colleagues.. Kak N & Kak Ainul aka Mak.


haaa.. amik.. dah letih jalan, orang amik gambar J tengah makan ni pun J tak sedar... Sedap punye podu..hahaha..


Hari dah tengah hari.. mari kita pulang...

















Ini entri lama... Bulan 5 punya kot.. Lupa nak sambung edit...


I was busy for the last week of the first semester. A few of my friends and I involved to be the documentation committee for Program Nafas Segar Peringkat Kebangsaan. It was held at Putra Hotel from 25th to 28th of May 2009.


















No comments:

Post a Comment

Nak cakap apa tadi? Sila..sila..

Teachers and their free time...

A teacher somewhere in your neighborhood tonight will be grading papers and preparing lessons to teach your children while you are watching television. In the minute it takes you to read this, teachers all over the world are using their "free time", and often investing their own money, for your child's literacy, prosperity, and future.

Total Pageviews

Please come again.. ^_^